fbpx

Hints Escape Box FIXcity Boerderij

Welkom op de Hints pagina van FiXcity de Boerderij. Uiteraard kan het gebeuren dat je vastloopt tijdens het spelen van deze Escapebox.
Daarvoor is deze hints-pagina ontwikkeld.

Op deze pagina vind je antwoorden op al je vragen. Ons advies is wel om niet te snel op zoek te gaan naar het juiste antwoord, dan vlieg je door het spel en dat zou jammer zijn. Tenslotte is het ook een puzzel spel, dus je mag ook af en toe wel even vastlopen.

Deze hints zijn echt voor die momenten dat je als groep zijnde absoluut niet verder komt. De hints zijn verdeeld in verschillende fases van het spel. Succes met je hint en veel plezier met het vervolg van het spel.

Staat je vraag er niet tussen? 

Invoeren codes invulpagina

Op de invulpagina www.boerderijgeert.nl kun je de gevonden codes invoeren.

LET OP: Druk na het invullen NIET op “enter”.
Wanneer het juiste antwoord is ingevoerd, verschijnt vanzelf een afbeelding. Bekijk deze afbeelding goed en klik dan op deze afbeelding om verder te gaan.
Heb je per ongeluk wel op enter gedrukt en de afbeelding niet gezien, ga dan terug naar de eerste pagina en vul de codes opnieuw in.

Start van het spel

Je mag natuurlijk internet raadplegen. Op je mobiel moeten de codes ingevoerd worden, maar overige telefoonfuncties mag je bij elke FiXcity escapebox gewoon gebruiken.

De code begint met 14… Het maakt niet uit op welke plaats je start met het paard. Ook maakt het niet uit hoe je de zetten doet. Na het cijfer 1 staat een 4 en daarnaast… enz. Het aflezen kan met de wijzers van de klok mee, maar ook tegen de wijzers van de klok in. De begincijfers 1 en 4 bepalen hoe je het af moet lezen.

14725836

Envelop 1

In de letterbrij staat maar 1x schuin het woord BIG. Op de doos is ook een sticker te vinden met een afbeelding van een big. Hier kan je de bijbehorende cijfers vinden. Deze drie cijfers opgeteld is het hok van het varken.

Tip 1: Als jullie de big vinden, weet je in welk hok het varken zit.

Tip 2: Het konijn zit in het midden. Dat moet wel aan een lange zijde zijn. Probeer desnoods beide zijden. De vervolgstappen zullen uitwijzen of je een goede keus hebt gemaakt. Zo niet; verplaats het konijn nu naar de overzijde en doorloop de stappen opnieuw.

Tip 3: Niet elk dier heeft poten!

Schaap [0] Kat [1], Konijn [2], Koe [3], Varken [4], Eend [5], Kip [6], Geit [7], Paard [8], Hond [9]

81794

Envelop 2

Het zijn 10 getallen. Je bent op zoek gegaan naar een telefoonnummer. Als invoeren op de site niet ok is, wat is dan nog een optie?

06-82673056

Bel dit nummer

Als dit telefoonnummer niet doet kunt u hier klikken:

Dit is het audio bericht wat u hoort na het bellen van dit nummer:

Envelop 3

Elke keer als je van laarzen wisselt, loop je een nieuwe route. Door de route (van bovenaf) goed te bekijken ontstaan drie getallen. De code voor de gele, rode en blauwe laarzen. Deze getallen heb je nodig bij de puzzel van de gestapelde strobalen.

Blauw = 4
Rood = 3
Geel = 8

Zie de puzzel ‘HANDEN UIT DE MOUWEN’

Het is een piramide. In de onderste rij staan vier getallen. In de rij er bovenop staan drie getallen. Deze getallen kan je vormen door de twee strobalen eronder te vermenigvuldigen.

De code: 864

In het stro hebben jullie een attribuut gevonden met een cijfer erop. De puzzel wordt een stuk makkelijker als je dit onderdeel combineert met de honingraat-puzzel.

1: oranje

2: rood

3: zwart

4: roze

5: paars

6: wit

7: lichtblauw

8: geel

9: donkerblauw

0: groen

In totaal zijn er veertien stukjes. Vijf draden had je al kunnen vinden. Negen zitten er in het glazen potje. Deze kun je open krijgen door het oplossen van een andere puzzel.

Eén draad vinden is een appeltje eitje.

Voor een andere draad is zoeken het sleutelwoord.

Drie korte stukjes stroomdraad lagen in het begin in het stro. Hiervoor moet je wel iets los draaien.

De code: 4059

Envelop 4

De dader is bij cijfer ‘2’ het maisland binnengegaan.

Blijkbaar heb je dan geen goede route. Misschien kun je de route een klein beetje veranderen dat je wel rechtdoor vanaf de rode route uit het maisland kunt.

De code: 2572

Envelop 5

Helemaal in het begin van deze escapebox hebben jullie de deur naar de binnenplaats geopend. Rond deze deur hingen tegeltjes met spreuken. Op deze tegeltjes ontbrak een soort dier en er ontbrak nog een extra woord. Dit extra ontbrekende woord heb je nodig in de rebus.

In de rebus puzzel staan cijfers. Deze cijfers vind je ook boven de deuren van alle hokken. Zo weet je welke tegel je moet gebruiken.

Open het door de veerarts gestuurde doosje

Bijen-FIXcity-escape-boxen-hint

Op alle zes bijen zit een gekleurde sticker. Liggen ze bij de juiste vrucht?
In deze gekleurde sticker staat een cijfer. Cijfer 1 is de eerste letter van het woord.

In het vakje waar de bij ligt, staat een getal. Combineer dit met het alfabet.

De code: EUREKA

Envelop 6

Test-proef-FIXcity-Escape-Boxen-hint

Tip 1: Welk item gebruik je bij het experiment waarom Stan plots een ingeving kreeg?

Tip 2: Hoe heette de man die zich voordeed als chauffeur van de melkwagen?

Tip 3: Stan liep hard de woning in…. In het begin van de box heeft hij iets gelezen/gezien.

Tip 4: Het ei van ……

De code: (Ei van) Ko Lumbus

Envelop 7

Check 1: In deze box heb je 3 witte en 2 gele stickers gevonden.

Check 2: Op het formulier van de kalverschets staan ook vier codes.

Check 3: De vlekken van de koeien geven totaal 56 stickers.

Check 4: In de bout zat een blaadje met drie codes.

Check 1: In deze box heb je 3 witte en 2 gele stickers gevonden.

Check 2: Op het formulier van de kalverschets staan ook vier codes.

Check 3: De vlekken van de koeien geven totaal 56 stickers.

Check 4: In de bout zat een blaadje met drie codes.

In het kantoor branden lampen op bepaalde kantoren. Sommige kantoren zijn echter ‘zwart’.

De code: BERTHA

FIXcity-boerderij-escape-boxen
FIXcity-Café-escape-boxen
FIXcity-zieknehuis-escape-box